عسل آهوتا

عسل طبیعی و خام آهوتا

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

قیمت خرید عسل مانوکا در ایران

قیمت عسل مانوکا در ایران

مصرف عسل مانوکا

عسل مانوکا با توجه به وارداتی بودن و منحصر بفرد بودن آن قیمت تقریبا بالایی نسبت به دیگر عسل ها دارد.

MGO 100 هر کیلو حدود ۶۰۰ هزار تومان

۲۰۰ MGO هر کیلو حدود ۷۰۰ هزار تومان

۳۰۰ MGO هر کیلو حدود ۸۵۰ هزار تومان

MGO 400 هر کیلو حدود ۱ میلیون تومان

MGO 550 هر کیلو حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

نکات مهم در خرید عسل مانوکا

عسل مانوکا در فروشگاه آهوتا و برخی فروشگاه های محصولات ارگانیک با قیمت مناسب قابل دسترسی است. هنگام خرید، بسیار مهم است که بدانید دقیقا چه چیزی می خرید چون همه عسل های مانوکا یکسان نیستند.

این نوع عسل اغلب به عنوان «عسل فعال مانوکا» نامگذاری می شود که می تواند گمراه کننده باشد. این اصطلاح به اثرات ضد باکتریایی تولید شده توسط پراکسید هیدروژن اشاره دارد. این اثرات ضد باکتری در تمام انواع عسل یافت می شود.

برای تضمین خواص شفا بخش و  منحصر به فرد عسل مانوکا، به دنبال  نشانه ای از فعالیت ضد میکروبی غیر پراکسید (NPA) یا یک امتیاز UMF روی ظرف عسل باشید. رتبه UMF مقدار NPA موجود در عسل را نیز نشان میدهد. هرچه MGO بیشتر، بهتر.

آیا شما تا بحال عسل مانوکا مصرف کرده اید؟ نظرتان درباره عسل مانوکا را با ما در میان بگذارید

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد براتی

عسل مانوکا جیست

عسل مانوکا بعنوان مرهمی طبیعی برای همه نوع زخمی استفاده میشود. در زمان هایی که دسترسی به آنتی بیوتیک های مرسوم نبوده مردم زیادی از آن بعنوان ضد عفونی کننده و درمانی موثر استفاده میکرده اند. طرفداران عسل مانوکا همچنین ادعا می کنند که این عسل می تواند سایر ناراحتی ها مثل آکنه تا عفونت سینوس ها را درمان کند.

عسل مانوکا آنقدر هم بعنوان داروی سنتی استفاده نشده است. عسل مانوکا محصول کشور نیوزیلند از گیاهی با همین نام است.زنبورهای عسل اروپایی آن را در اوایل قرن نوزدهم به آنجا آوردند. وقتی زنبورها از گرده این گیاه استفاده می کنند، عسل آن ها از عسل زنبورهای عسل استاندارد قوی تر است. این به این دلیل است که غلظت بالایی از میتِل‌گلیوکسال (methylglyoxal-MGO) دارد.

عسل مانوکا

خواص عسل مانوکا

وقتی صحبت از ابر خوراکی ها میشود، عسل خام مستقیما به سلامتی مربوط میشود. اما عسل مانوکا خام نیست. با این حال منحصر بفرد بوده، ضد باکتری و مقاوم در برابر فساد است. به این معنی که باکتری ها قادر به عادت و مقاومت در برابر خواص ضد باکتری آن نخواهند بود.

گفته شده عسل مانوکا قادر به درمان هر چیزی از سوزش گلو تا پاک سازی آسیب های روی پوست شما هست.

از دیگر فواید عسل مانوکا به این موارد اشاره می شود:

کمک به بهبود زخم ها و خراش ها

تسکین دل درد ها

بهبود گوارش

تقویت سیستم ایمنی

تولید انرژی

تحقیقات نشان میدهد که بر خلاف اکثر داروهای جایگزین، شواهد علمی برای اثبات مزایای درمانی عسل مانوکا وجود دارد. این مزایا شامل:

درمان زخم ها

عسل مانوکا همانند سایر عسل ها می تواند زخم ها را بهبود بخشد. تمام اشکال عسل، اسیدی هستند و pH بین ۳٫۲ و ۴٫۵ دارند و ثابت شده خواص اسیدی عسل توانبخش بهبودی است. غلظت بالای قند در عسل نیز به محافظت از زخم ها کمک می کند.

عسل رطوبت کمی دارد و از زخم تازه رطوبتش را میگیرد. این به جمع و جور کردن و سرعت بخشیدن به فرآیند بسته شدن زخم کمک میکند. همچنین آب سلول های باکتری های مهاجم را نیز میکشد. باکتری ها برای رشد و زنده ماندن به آب احتیاج دارند. بنابراین اینگونه از بین میروند.

خواص ضد ویروس

انواع گوناگون عسل در طول قرن ها به عنوان آنتی بیوتیک های طبیعی مورد استفاده قرار گرفته اند. در سال های اخیر، محققان کشف کرده اند که قدرت عسل در از بین بردن میکروب ها از پراکسید هیدروژن تولید شده بوسیله ی آنزیم های بدن زنبور عسل است.

عسل مانوکا با حمله به میکروب ها با ماده ای به نام اِم-جی-اُ روش مقابله با باکتری ها را یک قدم پیشتر میبرد. این ماده در شهد برخی از گیاهان مانوکا یافت می شود، که به هردوی زخم های جزئی و شدید کمک می کند.

از این رو، اداره غذا و داروی (FDA) ایالات متحده آمریکا به باند های بهداشتی آغشته به عسل مانوکا چه برای فروش  بدون نسخه و چه با تجویز رسمی ، مجوز داده است.

هرچه MGO بیشتری در عسل موجود باشد، بیشتر به آن خواص ضد ویروسی و ضد باکتری میدهد.

خواص ضد باکتری

ده ها گونه از باکتری ها به عسل مانوکا حساس هستند، از جمله استافیلوکوک اورئوس و استرپتوکوک. همچنین به نظر می رسد مانوکا دربرابر کلستریدیوم دیفیسیل نیز مؤثر است، ارگانیسمی که درمان آن دشوار است.

محققان به ویژه علاقه مند به این موضوع اند که عسل مانوکا عفونت هایی را هدف قرار می دهد که یک بیوفیلم یا یک لایه نازک و لغزنده از باکتری ها را تشکیل میدهند. این به این دلیل است که هنگامی که یک عفونت یک بیوفیلم را تشکیل داد، به نظر غیر قابل درمان است.

تا جایی که سوابق نشان می دهد، هیچ گزارشی از مقاومت باکتری ها در برابر عسل وجود نداشته که ممکن است در برابر ارگانیسم های مقاوم و عفونت های زخم های طولانی مدت که با درمان با آنتی بیوتیک منظم درمان نمی شود موفق باشد. به همین خاطر عسل یکی از گزینه های نهایی در برابر عفونت است که به آن مراجعه می شود.

خواص عسل مانوکا

نحوه استفاده و مصرف عسل مانوکا

تولیدکنندگان عسل مانوکا محصول خود را با یک فاکتور منحصر به فرد مانوکا (UMF) برچسب گذاری می کنند. این فاکتور تعداد سطوح MGO  و یک پیش ماده، دی هیدروکسی استون را مشخص می کند.

رده بندی UMF به ترتیب زیر است:

صفر تا ۴ : میزان غیر قابل تشخیصی وجود دارد.

۵تا ۹ : میزان بسیار کمی موجود است.

۱۰ تا ۱۵ : میزان نسبتا مفیدی موجود است.

۱۶ به بالا: میزان بسیار بالایی موجود می باشد.

هرچه شاخص UMF بالاتر باشد، ارزش این ترکیبات نیز بالاتر میرود. برای حداکثر بهره برداری از عسل مانوکا با شاخص UMF  بالاتری استفاده کنید.

مراقبت از پوست

عسل مانوکا ممکن است بتواند عفونت و سوزش ناشی از آکنه را کاهش دهد. برای این امر، عسل مانوکا را مستقیما روی پوست بمالید و مطمئن شوید که قسمت تحریک شده را با لایه ی نازکی از عسل کاملا پوشانده اید.

این ماسک را به مدت پانزده دقیقه بگذارید بماند. حتی اگر تا یک ساعت یا حتی بیشتر بگذارید به نتایج بهتری می رسید.

همچنین ممکن است بتوانید از عسل مانوکا برای تسکین اگزما استفاده کنید. برای این مورد می توانید مخلوطی از عسل، روغن زیتون و موم زنبور عسل را سه بار در روز استفاده کنید.

نحوه مصرف عسل مانوکا


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد براتی

فواید عسل و دارچین

آیا از خواص عسل و دارچین اطلاع دارید؟ این ترکیب می تواند در درمان حساسیت، دیابت، سرماخوردگی، گوارش و بیماری های پوستی بسیار موثر عمل کند. دارچین توسط چینی ها و اقوام آیوروِدایی بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می شود. عسل هم تاریخی غنی به قدمت یونان و روم باستان، وِداها و کتیبه های مصری دارد. در این مقاله به بررسی فواید دارچین و عسل می پردازیم و در انتها بهترین روش مصرف عسل و دارچین را بیان خواهیم کرد.

به خاصیت های درمانی عسل توسط ارسطو و شاگردش اریستوکسنوس نیز اشاره شده است. داستان های بی شماری از مردمی که با عسل از هرگونه بیماری چون دیابت (دو نوع) گرفته تا کَک مَک و جوش صورت شفا پیدا کرده اند از ابتدای کشف عسل و دارچین در تصدیق این ترکیب وجود دارد.

در اینجا به برخی از قدیمی ترین روش های عمومی استفاده درمانی از عسل و دارچین برای بیماری های مختلف اشاره می کنیم:

عسل و دارچین با هم مؤثرترند

از زمانی که بیاتریکس دِکستِر برای نشریه ی اخبار هفتگی جهان در سال ۱۹۹۵ مقاله ای نوشت که ادعا داشت عسل و دارچین هر چیزی که تصور کنید را شفا میدهند. این ترکیب خوش طعم مورد بررسی شدیدا موشکافانه کارشناسان و دانشمندان تغذیه قرارگرفته است.

خواص عسل و دارچین
عسل و دارچین را با هم مصرف کنید.

در حال حاضر، مدرکی قطعی حاکی بر اینکه ترکیب عسل و دارچین نتایج معجزه آسایی دارد در نوشته های علمی وجود ندارد، که باعث بی میلی جامعه ی پزشکی نسبت به پیشنهاد آن به مراجعین خود می شود.

با این حال از نظر من اگر خواص درمانی هریک را بررسی کنیم، غیر منطقی نیست که بگوییم اگر هرکدام به تنهایی خوب است، پس هر دو باهم می توانند عالی باشند!

در مطالعات اساسی روغن های ماساژ بسیار مشاهده کردم که ترکیبات خاص، تاثیر درمانی چندین برابر قوی تری نسبت به هر یک از اجزای ترکیب به تنهایی دارند و من عقیده دارم که این موضوع د رمورد دارچین و عسل نیز صدق می کند.

فواید عسل و دارچین برای سلامت انسان

دارچین در درمان اختلالات گوارشی، ناراحتی های هنگام عادت ماهانه و دردهای مفصلی، فواید و خواص اساسی خود را نشان داده است. تاثیر آن روی دردهای مفصلی ناشی از وجود مقدار زیادی سینامالدهید در آن است. (ترکیب مولکولی ضد التهابی که به دارچین طعم و عطر خاصش را میدهد.)

عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است، بعلاوه فراوانی مواد مغذی ای چون:

  • اسید آمینو ها
  • ویتامین C
  • ریبوفِلاوین
  • نیاسین . ویتامین B6
  • فولات (همان ویتامین B9 یا اسید فولیک)
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • روی

در انتها، تحقیقات معاصر تازه کم کم دارد به سمت خاصیت های قوی ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اُکسیدانی عسل متمایل می شود. احتمالش زیاد است که این خواص درمانی بسیار قوی از ابتدای تاریخ باعث شفا بخشی های معجزه گونه برای افراد زیادی شده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد براتی

درمان سرفه با عسل

درمان سرفه با عسل یکی از بهترین روش هایی می باشد که قرن هاست برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده میشود. در این مقاله ۵ روش ساده برای درمان سرفه با عسل را بیان می کنیم. سرفه،  یکی از رفتارهای معمولی بدن برای رفع هرگونه گرفتگی و تحریک در گلو یا مجراهای هوای بالایی است و  بیشتر بدلیل عفونت های ویروسی و باکتریایی در سیستم تنفسی، استرس، گرد و غبار، گرده ی گلها، استعمال دخانیات، حساسیت های محیطی و تحریکات دیگر ایجاد میشود.

سرفه خشک و سرفه ی مخاطی دو نوع سرفه ای هستند که مردم را تحت تاثیر قرار میدهند. خارش یا سوزش از روی زخم در گلو، سردرد، درد سینه، گرفتگی تنفسی و… برخی علائمی هستند که هنگام سرفه بروز میدهند.

بجای استفاده از داروهای آزاد داروخانه یا شربت سرفه، روش های درمان طبیعی را امتحان کنید که به طور موثر و بدون عوارض جانبی سرفه ی شما را تسکین میدهند. بنابراین، در این مقاله ما همه چیز را درباره ی چگونگی عملکرد عسل در درمان سرفه می آموزیم.

بیایید شروع کنیم…

درمان سرفه با عسل
خواص عسل برای درمان سرفه

درمان سرفه با عسل طبیعی

در اینجا به یک سری از خواص عسل اشاره خواهیم کرد که به شما در تسکین سرفه کمک میکنند.

عسل خواص ضد باکتری و ضد میکروبی دارد که به پاکسازی باکتری ها، یا هرگونه آلودگی که منجر به سرفه میشود کمک میکند.

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که به دفاع از بدن در برابر عفونت کمک میکند.

بخاطر گرانروی و چسبندگی اش  مانند یک لایه ی محافظ عمل کرده که در پوشاندن و تسکین غشاء مخاطی کمک میکند.

خواص ضد التهاب و آرام بخشی دارد که گلوی ضخمی و تحریک شده توسط سرفه را تسکین میبخشد.

با مواد مغذی لازم بدن و آنزیم هایی که به توانبخشی سیستم ایمنی و رفع سرفه کمک زیادی میکنند غنی شده است.

به عنوان یک فرونشان طبیعی برای سرفه عمل میکند که شما را از سرفه و علائم آن راحت میکند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد براتی

عسل درمانی

عسل درمانی روشی ابداعی و جدید نیست، عسل درمانی آموخته های طب سنتی است که با علم جدید اثبات شده است. بشر هزاران سال است که از مخلوط بزاق زنبور عسل و شهد گل که عسل نام دارد به عنوان دارویی برای درمان زخم ها، سوختگی ها، بیماری های معده و کلیه، تقویت بینایی و اعصاب و … استفاده میکند.

منابع مقالات عسل درمانی

جهت جمع آوری مطالب عسل درمانی به سراغ کتب، مجلات و مقالات تخصصی این حوزه به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی رفته ایم. از کتب بزرگانی چون : عطار اصفهانی، دکتر مسعود هاشمی، جمشید خدادادی، دکتر جوسیف مرکولا، دکتر پنی استن وی و بسیاری دیگر از متخصصین این امر جهت تکمیل این موضوع استفاده نموده ایم.

3 نکته مهم درباره مقالات عسل درمانی

1- تمامی فوایدی که در این مقالات ذکر می شود تنها مختص به عسل طبیعی می باشد و نه عسل های صنعتی یا تغذیه ای که خود آن ها باعث بروز امراض میگردند.

2- در این مقالات تنها به ذکر خواص قابل توجیه و علمی عسل می پردازیم و فقط آنچه را شایسته گفتن و تجویز است بیان می کنیم، البته این دلیل نمی شود که از مراجعه به پزشک امتناع شود. توصیه میکنیم برای گرفتن بهترین نتیجه از مصرف عسل به خصوص بیماران، با مشورت پزشک یا دکتر تغذیه مصرف کنند.

3- برای تحقیق، ویرایش و حذف موارد غیر علمی، زحمات بسیاری توسط تیم تولید محتوای بازار عسل کشیده شده است، لذا تقاضا داریم در صورت کپی برداری از مقالات، آهوتا را نیز همراه با لینک به عنوان منبع معرفی نمایید.

در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

عسل درمانی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد براتی